من و زندگی

روزهایی است از عمر که ثبتش تجربه است

من و زندگی

روزهایی است از عمر که ثبتش تجربه است

پیام های کوتاه
آخرین مطالب

عید فطر ، طاها 40 روزه ، ختنه

يكشنبه, ۲۷ خرداد ۱۳۹۷، ۱۱:۵۴ ق.ظ

سلام

عید رمضان آمد و ماه رمضان رفت                 صد شکر که این آمد و صد حیف که آن رفت

جمعه گذشته 25 خرداد ، مصادف شد با عید سعید فطر.

شنبه 26 خرداد طاها چهل روزه شد.

از چندین شب پیش بی قراری های طاها بیشتر شده بود .آزمایش ادرار خوب بود و مشکل خاصی نداشت.

گریه و جیغ های طاها که ما را هم بی تاب می کرد و هرچه میکردیم آرام نمی شد ، ما را بر آن داشت که برای ختنه اقدام کنیم. برای روز آن تصمیم خاصی نداشتیم و فقط محض پرس و جو از شرایط ختنه به یکی از دوستان تماس گرفتم تا اگر در دارالشفا این کار را انجام می دهند نوبت بگیریم.

طرف گفت در دارالشفا انجام نمیشه و فقط در بیمارستان انجام می دن. گرفتن نوبت بصورت تلفنی از جراح مکافات داره و معلوم نیست کی نوبت بدن تا بریم ویزیت و بعدش جراح یه روزی نوبت بده تا بریم بیمارستان.

طرف گفت یه راه دیگه هم هست و اون اینکه در خانه ختنه کنیم. چند نفر پرستار و تکنسین هستند که در خانه انجام میدهند. تلفن یکی را داد و گفت هماهنگ کنم.

تماس گرفتم و گفت فردا صبح اگه وقتم خالی بود ساعتهای 10 تماس میگیرم.

صبح شنبه که من هم تعطیل بودم و می تونستم دست کمک باشم ساعت نه و نیم دوباره چندبار تماس گرفتم ولی جواب نداد. گفتم شاید وقت نداشته که یهو یه ربع به نه زنگ زد و گفت دارم میام و اومد و طاها را ختنه کرد و رفت.

اصلا فکرش را هم نمی کردم به این سرعت انجام بشه. من که نه به بابا گفته بودم و نه به کسی . یهویی اومد و برید و دوخت و رفت. من حین ختنه پاهای طاها را گرفته بودم ، همینکه تمام شد ضعف کردم و با آب قند سرحال شدم . یک ضعف شدیدی که تا حالا اینطور نشده بودم.

حالم که بهتر شد با بابا تماس گرفتم . عشق آباد بودند جریان را بهشون گفتم از دستم ناراحت شدن که قبل از اینکار باید مشورت و اطلاع می دادم نه بعد از ختنه. حق داشتند و حق داشتند و حق داشتند." پدر مرا ببخشید" فقط قصد پرس و جو و گرفتن نوبت بود .

خدا را شکر بعد از ختنه طاها هنگام ادرار آرام آرام است. اصلا خودش هم متوجه نمیشه ادرار می کنه یا نه.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۷/۰۳/۲۷
ابراهیم لطفی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی