من و زندگی

روزهایی است از عمر که ثبتش تجربه است

من و زندگی

روزهایی است از عمر که ثبتش تجربه است

پیام های کوتاه
آخرین مطالب

۳ مطلب در آذر ۱۳۹۷ ثبت شده است

با سلام و ادب و احترام.

از قدیم گفتن "جوجه هارو آخر پاییز می شمارند"

 و فردا جمعه 30 آذر ماه 97 آخر پاییز است. پاییزی که مثل همیشه نبود. گرمتر از سردترش بود. فصلی که شاید در مجموع 10 روز سرد داشت. به هر حال هرچه بود گذشت و فرداشب شب یلداست. اولین شب یلدایی که با طاهاییمو اولیش شب یلدای طاها. پاییز گذشت باطاها هم گذشت . پاییزی که هر روزش برای ما تازگی داشت هر روزش طاهایی بود که با پیشرفت حرکاتش ، اعمالش ، خنده هاش و گریه هاش ، با شکلک در آوردنش ما رو می خندوند. در پاییز به دست گردیدن و غلط زدن آموخت. آموخت که بیرونی هم هست جز اون اتاقی که در آن است. حیاطی هست کوچه ای هست دختربچه های همسایه ها هست.

آموخت که سینه خیز برود . اول دنده عقب می رفت و از دیروز به جلو خیز برمیدارد. می خزد و می خندد. میخزد و گوشه سفره رامی گیرد و به سمت خودش می کشد. خیلی خوشحالم خیلی.


دوستت داریم بابایی

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۹ آذر ۹۷ ، ۱۰:۰۴
ابراهیم لطفی

با سلام

امروز سه شنبه 27 آذر است.

از اول هفته لثه پایینی طاها برجسته شده بود و او را اذیت می کرد. بیشتر بی قرار بود و برخلاف عرف نه ابریزش از دهان داشت نه تب نه اسهال ولی اولین دندانش دیروز لثه را شکافت و سرزد.


طاها جون تولد اولین دندانت مبارک. لثه پایین دندان پیش سمت راست طاها.


دیگه جرئت نمیکنم انگشت در دهانش بگذارم . چنان فشار میده که نگو. هنوز شدید می خاره.

 خواست چند عکس بگیرم اما گوشی رو می گیره یا دهانش رو باز نمیکنه.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ آذر ۹۷ ، ۱۵:۱۷
ابراهیم لطفی

با سلام و احترام

امروز چهارشنبه 21 آذر ماه است.

مدت دو هفته ای شد که سیستم کامپیوترم مشکل داشت و امکان یادداشت نداشتم.

طاها از یادداشت قبلی بازیگوش تر و بهانه گیر تر شده.

نزدیک یک ماه می شود که خانم عزیزم به خاطر بهانه گیریهای طاها ناهار نون پنیر یا حلواارده و اگه طاها خواب باشه نیمرو می خوره.

طاهای بابا یادت باشه که با مامان چه میکنی.

بهانه گیریهایش مربوط به اقتضای سنش است . در این دوران کودک احساس می کند که اگرمادر از کنارش برخیزد ، او را ترک خواهد کرد. حتی اگر صدای او را بشنود.

زیاد تو رورووک بند نمیشه. خارش لثه هایش بیشتر شده و عروسک و لثه کش و هرچی دستش باشه با یه فشار مضاعفی به لثه هاش میکشه که صدای قریچ قریچ عروسک و ... درمیاد.

در حال حاضر به بغل می غلتد و دور خانه را اگر میلش باشد می چرخد و اگه خورده نانی یا دانه برنجی و هرچی ببیند با انگشتش بازی می کند اما هنوز قدرت گرفتن دقیق با دو انگشت و در دهان گذاشتن ندارد.

دیشب خونه کمیل بودیم. یک جغجه به دست گرفته بود که با تکان دادن صدای جالبی می داد. طاها هربار که تکان می داد از ته دل کلی می خندید. خیلی بامزه بود.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۱ آذر ۹۷ ، ۱۵:۰۰
ابراهیم لطفی